Слід зазначити, що всупереч поширеній думці, логопед працює не тільки над звуковимовою окремих звуків. Робота логопеда починається з розвитку у дітей уваги, зорового і слухового сприйняття (впізнавання і розрізнення), пам’яті і мислення. Без цього неможливо налагодити повноцінний освітній процес. У завдання логопеда входять розширення і збагачення словникового запасу дітей, розвиток зв’язного мовлення і навчання грамоти, виправлення граматичних помилок.
Наші заняття з логопедом проходять у форматі інтерактивних вправ та ігор, що сприяють розвитку мовленнєвих навичок дітей.
Логоритмічні вправи – це вправи, що поєднують мовлення і рухи. Вони допомагають розвивати ритмічне і синхронне мовлення.
Розвиток зв’язного мовлення – спрямований на навчання дітей правильно будувати речення та висловлювати свої думки послідовно.
Удосконалення граматичної будови мовлення – навчання дітей правильному використанню граматичних конструкцій та форм.
Активізація та розширення активного словника – включає в себе вправи, що допомагають дітям запам’ятовувати нові слова та активно використовувати їх у мовленні.
Артикуляційні вправи – це вправи для тренування м’язів ротової порожнини, що допомагають дітям правильно вимовляти звуки. Вони виконуються перед дзеркалом, щоб дитина могла бачити свої рухи.
Постановка звуків – навчання дітей правильно вимовляти окремі звуки, що часто є складним етапом для багатьох.
Автоматизація звуків – це процес, коли дитина вчиться використовувати правильно вимовлені звуки у повсякденному мовленні.
Тривалість занять з логопедом у нашому дитячому садочку складає 30-45 хвилин. Цей час оптимально підходить для ефективної роботи, зважаючи на увагу та витривалість дітей молодшого віку.
Робота логопеда в дитячому садочку є надзвичайно важливою для повноцінного розвитку мовленнєвих навичок у дітей. Завдяки різноманітним вправам та інтерактивним заняттям, діти не тільки вчаться правильно вимовляти звуки, а й розвивають свої когнітивні здібності, що є основою для успішного навчання у школі.